сряда, 2 ноември 2016 г.

Селска "баница"

Тази "баница" знам от своята баба Веса, на която съм кръстена. Рецептата е изключително проста, бърза, икономична, но много вкусна, особено с истински, домашни продукти. Баба ни я приготвяше  понякога през зимната ваканцията, с чаша айрян за вечеря. Рецепта, която знае от нейното детство. В оригинал се приготвя с мазнината от запържена, осолена сланина, но ако ви идва прекалено мазна така, или пък не обичате, може да я приготвите и с масло. Но със сланина е най-вкусно. 
Аз съм приготвяла преди години и сега открих снимката, затова споделям, ще трябва да се възползвам някоя вечер, когато времето ме притиска.
Продуктите са ориентировъчни, в зависимост от  желаещите да си похапнат от тази "баница".





Продукти:

филии стар хляб
парче сланина или бучка масло
сирене
чаша - две прясно мляко
айрян

Приготвяне:

Сланината се запържва, докато се получат хрупкави пръжки. Тавичка се намазва с избраната мазнина. Филиите хляб се потапят в млякото и се нареждат плътно в тавата. Наредения хляб  се полива с мазнината, или част от нея (ако ползвате масло, пръпържете го и полейте хляба). Отгоре натрошете сиренето. Може да поръсите и  с пръжките. Пъхнете във фурната и запечете, докато хляба се позачерви леко, но без да препичате, да остане мек отвътре. Поднесете с чаша айрян.



8 коментара:

  1. Я, каква интересна рецепта,Веси. Не съм попадала досега на нещо подобно. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. На мен пък не беше хрумвало да публикувам, изрових си стари снимки, от времето, през което неснимано не хапвахме нищо:)

      Изтриване
  2. Веси,
    такава е старата ни кухня - простичка и лесна.И затова хората са били и по - здрави.Избягвали са днешните сложни ястия.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, много я ценя, детските спомени...Права си напълно!

      Изтриване
  3. Интересна баница. На подобна рецепта не съм попадала и аз. Някой ден ще пробвам, като взема сланинка.

    ОтговорИзтриване
  4. Това вече е в гафа"ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ"!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленкоооо, ха-ха, надявам се е в "графа", а не в "гафа":))

      Изтриване