сряда, 18 ноември 2020 г.

Зелен фасул плакия

 Рецептата ми даде моята приятелка Мариана Гиздарска, всъщност приготвил я беше  съпруга и Веско, по стара българска кулинарна книга. Много вкусна гозба, непременно я опитайте!



Необходими продукти:

1 кг зелен фасул
2 моркова
1/2 глава целина
2-3 глави лук
1/2 ч.ч. олио
5-6 зърна черен пипер
2-3 листа дафинов лист (не го пропускайте)
1 глава чесън
1 с.л. брашно
3-4 домата
магданоз
1/2 лимон






Приготвяне:
Зеления фасул се почиства, измива и нарязва на парчета. Моркова, целината и лука се нарязват на ситно. Зеленчуците се задушават в олиото десетина минути, ако фасула е по-стар може да се добави и малко вода. Добавят се пипера, чесъна  и дафиновия лист и отново се задушава. Ястието се изсипва в тава, брашното се размива в чаша вода и се залива фасула. По повърхността се нареждат резени от доматите и лимона. Поръсва се с магданоз.Запича се за около 15-20 минути. Сервира се охладено, поръсено с магданоз. Хареса ми и топло, и студено.




2 коментара:

  1. Веси,
    чудесно постно ястие.Баба ми го правеше.Лесно е, много вкусно и не на последно място евтино.Много подходящо и за постите,които текат в момента.
    Бъдете здрави, поздрави и усмихнати дни занапред !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, и на мен много ми допадна. Честит първи сняг, Ели!

      Изтриване