петък, 14 юли 2017 г.

ликьор от бъзов цвят

Миналата година видях този ликьор при Мина и направо се захласнах, като повечето от вас знаят, че с алкохола сме на голямо Ви. Е, тази година го направих, та мирясах, дали ще го пия/ем е друг въпрос.
При мен цвета не се получи така кехлибарен, а леко мътен, не знам на какво се дължи, пък и снимките са далеч от тези на Мина, но ликьора е страшно ароматен, и то с любим за мен аромат!
Рецептата промених, реших, че трябва да добавя и вода, иначе е много силно алкохолно:)


Продукти:

30-40 големи съцветия бъз
1 литър водка 

300 мл вода
100 г захар






Приготвяне:

Почистваме цветовете  и  отстраняваме дръжките от съцветията.
Изсипваме почистените цветове в голям стъклен буркан и доливаме водката, като се стремим да ги покрие
Затваряме съда и оставяме на тъмно и хладно място за  около месец.
Прецеждаме през няколко слоя марля и към получения извлек добавяме сироп от захарта и водата и разбъркваме.
Съхраняваме в бутилка - с времето ликьорът придобива цвят на тъмен кехлибар.



Мина обещава, че е особено вкусен, поднесен с много лед - през летните месеци...
... или чист - през студените зимни вечери...ще проверим:))














След натоварена работна година предстои така чаканата почивка! Ще ми се да се лиша от всички технологии и да я карам само с книжка в ръка, но сигурно ще се изкуша да надниквам и в нета от време на време:)
Желая ви усмихнато, слънчево лято!

6 коментара:

  1. Веси,
    и аз не консумирам алкохол и затова избягвам да приготвям подобни напитки.Но се изкушавам да пробвам, друг е въпроса за това кой ще го консумира.Чудесен цвят се е получил, сигурна съм и аромат.
    Весело лято и лека и приятна почивка !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мислех, че съм останала само аз:))
      Почивката свърши, уви:)

      Изтриване
  2. Приятна почивка, Веси! Почини си и се зареди с много слънце и усмивки! Много интересен ликьор си приготвила, аз също имам един ягодов, който се чудя къде да пласирам! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, ягодов, ще е чудно ароматен, макар да предпочитам едно сокче ягодово:)

      Изтриване
  3. Много уют ми носят публикациите ти, Веси! Чудесно ликьорче, не съм опитвала такова, но щом предложението е от теб, не отказвам:). Приятна и вдъхновяваща почивка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много си мила, Катенце:)
      На морето една дама така да ми заприлича на теб...не че съм те виждала на живо, но от някоя снимка...обаче детето определено не бе твоето:))

      Изтриване