неделя, 22 януари 2017 г.

Крем супа от тиква и печурки в масло

Изключително вкусна и ароматна.



Продукти:
около 500 гр тиква (бяла)
1 картоф
1 морков
1 глава лук
2 скилидки чесън
2 с.л. универсална подправка
2-3 с.л. зехтин

2-3 с.л. течна сметана

3 големи печурки
40 гр масло

копър








 Приготвяне:
Този сорт тиква - с бяло-сива кора е страхотен - вътрешността е месеста и наситено оранжева, много сладка.
Нарязаните на парчета тиква, морков, картоф, чесън и лук се задушават в зехтина в тенджера. Налива се вода, около 2 литра и се поръсва с подправката. Вари се до пълното разваряване на зеленчуците. Пасира се и се добавя сметаната. Оставя се на котлона още 2-3 минути.
Отделно се запържват нарязаните на филийки печурки в маслото.



Супата се сервира, като се добавят отгоре гъбите и се поръсва с копър.



Направете си непременно в някоя студена зимна вечер.



8 коментара:

  1. Веси, страхотна комбинация, обожавам тиквена супа, а с гъби ще бъде още по ароматна. Хубава седмица.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Танче, стана много ароматна и с наситен цвят, а гъбите в масло само допълват вкуса и.

      Изтриване
  2. Това е божествена супа...Прекрасно ястие,Веси!Спорна седмица!:)

    ОтговорИзтриване
  3. Туй моя мъж никога не мож го накара да яде... Пъхам тиква в кексчета и само по този начин,без да знае :))) Чудна е, Весенце! Аз си папкам тиква всякаква :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знам го аз К.То и у нас не са големи любители на тиквата, и Р. не одобри, но аз най-вече я оцених достойно:)

      Изтриване
  4. Веси,
    чудесна супа, но и у дома баща ми не е голям почитател на тиквата, само печена я харесва.Но наистина по този начин ще е много ароматна и вкусна.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Супата за мен е прелестна, но за мъжа ми - не става за ядене, така че - според вкуса:), повечето мъже са традиционалисти в това отношение.

      Изтриване