събота, 31 октомври 2015 г.

Лятна картофена манджа

Бях споменала някъде за тази много простичка и лесна лятна манджа, която знам от леля Ленче, сестрата на мама :smile1:. Леля е от хората, които умеят от нищо нещо да направят, за разлика от мама, за която важи правилото "колкото повече, толкова повече":)) Е, и двете готвят много вкусно, въпреки различното отношение към количествата и качествата на продуктите. 
Обичам да гостувам на леля, а най-любими са ми нейните сокчета - от малинки, ягодки, френско грозде...ммм.



Лятна картофена манджа

Продукти:

7-8 по-едри картофа, около килограм
2-3 зелени чушки
2-3 домата
2-3 глави лук
сол
олио
джоджен

Приготвяне:


Картофите се нарязват на кубчета, като за мусака. Поставят се в тавичка, добавят се и другите продукти, ситно нарязани на кубчета, посолява се на вкус, добавя се олиото и  джоджена. Всичко се слага сурово. Налива се вода, да покрие картофите, но не да плуват. Поставя се във фурната и се пече до готовност на картофите. Хубаво е да остане сочно, да не се е изпарила всичката течност. Може да я хапвате и топличка, и студена.

Това е, лесно е, но пък е много вкусно. :thumbup:
Пропорциите на продуктите могат да се променят, разбира се, а самите продукти все още ги има на пазара /не парникови и вносни/.

Снимката е стара:), ако направя пак - ще я сменя:)


16 коментара:

  1. Въпреки заглавието, си е подходяща по всяко време. Пък каква чудесна гарнитура става от нея ...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, макар с пресни зеленчуци да е най-вкусно, обикновено и ние я ползваме за гарнитура:)

      Изтриване
  2. Наистина е подходяща за всяко време, ама лятото със сигурност би била по-вкусна - заради доматките, чушките... :)
    Поздрави, Весе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абсолютно си права, Гери, лятото си е друго, но още ги има зеленчуците.

      Изтриване
  3. Много харесвам бързи и лесни манджички! А такива, които сами се готвят, са ми любими! Благодаря за страхотната рецепта, много ми допадна! Усмихната и слънчева неделя, Веси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди, и аз като теб ги обичам, ще се радвам да я опиташ и да ти допадне и реално.

      Изтриване
  4. Единственият недостатък на тази манджичка, Весе, е нейното количество. Каквито сме "врагове" на картофите, такова количество трудно ще ни стигне... :D:
    Слънчев ден, Весе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Валя, какво говориш - и аз като потомък от "картофения край" си ги обичам много, през ден сигурно ги има под една или друга форма на трапезата ни.
      Хубава седмица.

      Изтриване
  5. Merhabalar, ellerinize sağlık. Çok güzel ve iştah açıcı görünüyor.
    Saygılar.

    ОтговорИзтриване
  6. Ха, и аз обичам като леля ти :) и съм щастлива, че моите племенници също обичат да ми гостуват!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз съм от икономичните домакини, татко все упреква мама - да гледа от мене, но тя си е мнооого разточителна:)) Отдавна не съм гостувала аз на своята леля...

      Изтриване
  7. Веси,
    чудно е ястието.Веднага ще го приготвя, докато има все още пресни и вкусни сезонни зеленчуци на пазара.Толкова е лесно, същевременно - простичко и вкусно.И аз като леля ти обичам простичките ястия от години.
    Поздрави и да я поздравиш от мен за това ястие !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели, ще я поздравя леля, тя ти е съименничка:) Да ти е вкусно, ако приготвиш ястието!

      Изтриване
  8. Каква чудна манджичка, точно по мой вкус. Такова мога да ям всеки ден. Ще я гарнирам с парче топъл домашен хляб :)))

    ОтговорИзтриване