събота, 12 октомври 2019 г.

Мусака с кисело зеле






И преди да е почнал сезона на киселото зеле да подсетя за една рецепта, която е вкусна, а се готви сравнително бързо и лесно.

Рецептата е от тук
Снимката ми този път е без заливката, но с нея е още по-вкусно.

Продукти:

700 г свинска кайма
1 малка кисела зелка
1 морков
1  глава  лук
1/2 ч.ч. ориз
червен пипер
черен пипер
кимион
чубрица
олио

За заливка:
2 яйца
200 мл прясно мляко
200 мл заквасена сметана


Начин на приготвяне:
Зелето се нарязва и поставя в тавичка с малко олио във фурната, добавя се червен пипер и се задушава на тих огън, като може да се долее и малко вода. 
През това време, лукът се нарязва на ситно и заедно моркова се задушава за кратко. Прибавя се ориза, за около 5 минути, каймата, като се раздробява с прибора за пюре, или вилица, аз ползвам уреда за намачкване на пюре. Овкусява се с черен пипер, кимион и чубрица. Върху зелето се разпределя каймата,  полива се с чаша вода, разбърква се. Ястието се запича във фурната. Когато е почти готово се полива със заливката и се дозапича. 




4 коментара:

  1. Баба навремето правеше нещо подобно, като останеше повечко кисело зеле, каква вкусотия беше! Сигурна съм, че и твоето е също толкова вкусно. Само да стане зелето, ще го пробвам задължително! Целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз още не съм сложила зелето, това е стара рецепта и снимка:)

      Изтриване
  2. Веси,
    правила съм без заливка като твоята снимка.Със заливка не съм правила.Но заливката я правя само с кисело мляко и яйце.Чудесно става киселото зеле запечено така.Сега тъкмо е сезона да се зареди за да втасва.
    Поздрави сърдечни !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, аз го слагам около 7 ноември всяка година и е готово за Коледа.

      Изтриване