неделя, 3 април 2022 г.

Яхния или каша с праз лук








Тази рецепта видях от ФБ страничката Щипка любов на дама, с име Наталия.
Много ни хареса у дома, идеална е за бърза вечеря. Като се замисля - обичам праз лук, във всичките му превъплъщения, освен суров. Е, и така мога да го хапвам, но сготвен или в баничка ми е любим, и тази рецепта остава в любими - простички, но много вкусни.

Необходими продукти:

2 стръка праз
1 сл. брашно
около 100 мл домати от консерва
сол
черен пипер
джоджен
1 ч.л. червен пипер
олио

Начин на приготвяне:

Праза, нарязани на ситно се задушава в 100 мл вода и 2-3 с.л. олио. Като омекне и остане на мазнина се добавя 1 с.л. препълнена с брашно, след 2 минути - доматите и около 500 мл топла вода. Котлона се намалява и се оставя да къкри около 15 минути. Подправя се със сол, черен пипер и джоджен ( не бих се сетила да сложа, но си пасва чудесно). Аз добавих от себе си и малко червен пипер, че много бледо ми се виждаше, в сравнение с оригинала.
Може да се добавят и маслини или сини сливи! А в коментар е написано, че може да се приготви и с прясно мляко, ще опитам.

2 коментара:

  1. Веси,
    много лесни за изпълнение и с достъпни продукти рецепти има в постен вариант.И на мен много ми допадна тази рецепта.Моята баба навремето правеше яхния от праз и сини сливи / сушени /.А когато не е пост " Праз - яхния с прясно мляко ".Празът придава прекрасен вкус.Аз го харесвам и суров.Но много ситно нарязан.Така го правеше татко навремето и през зимата е чудесна салата - с маслини, с кисело зеле.
    Твоята яхния изглежда прекрасно ! Бъдете благословени !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Праз яхния с прясно мляко звучи чудесно, може ли подробности?

      Изтриване