вторник, 17 октомври 2017 г.

Содена питка с 2 вида био брашно

Тези, които ме познават знаят, че обожавам тестените изделия. За щастие гена ми е такъв, че никога не съм полагала усилия да поддържам килограми, даже напротив - хапвала съм си всичко, и то по много. Е, в последните години качих някоя килце (даже близо 10), но това си е и от годините вече, пък и важно е да ни отива, нали:))
Та, думата ми бе за тестените, с наближаването на по-хладните дни се засилва и желанието за някое печиво, топло и ухаещо на уют.

Пригответе си тази питка и и се насладете в компанията на сиренце, шарена сол, кашкавал или с каквото ви се хапва.

С абсолютно чиста съвест ще ви препоръчам да ползвате продуктите на София Мел, за мен - най-добрите на пазара.

Копирам написаното на опаковката, като сама се уверих в качествата на био брашната на марката.
"София Мел БИО брашно е произведено от сертифицирани житни култури, които не са генно модифицирани и са отгледани по правилата за биологично производство, имащи пълна проследимост. Почистването на висококачествената и органична суровина (жито/ръж/лимец) се осъществява чрез многостепенна система за отделяне на външни тела от семената.
Био мелницата на София Мел се намира в Австрия и напълно отговаря на законодателството на ЕС за био продукти, както и на Асоциацията БИО Австрия. Всички тези съответствия гарантират био произхода на брашното.
София Мел БИО брашна са 100% био продукти, които са подходящи за разнообразно здравословно меню за цялото семейство. Стриктният контрол при производство гарантира високото качество на продукта от зърното до магазина и отлични резултати при печене и готвене."




Продукти:
1 ч.ч. кисело мляко
1ч.л.сода за хляб
1 ч.л. оцет
2 яйца
1 ч.л. сол
1/2 ч.л. бакпулвер (винаги, когато слагам сода, добавям, иначе не ми се получава добре, а понякога дори заменям)
1,5 ч.ч. био брашно от лимец на София Мел
1,5 ч.ч. био пшенично брашно на София Мел
1/2 ч.ч. вода




Приготвяне:
Пресяваме си брашното в голяма купа, правим кладенче. Разбъркваме млякото със содата и оцета и го добавяме при брашното, заедно с леко разбитити яйца, солта, бакпулвера и 1/2 ч.ч. вода. Разбъркваме всичко с голяма лъжица, трудничко е, защото е гъсто. Намазваме тава с размер около 20 см. с олио и поръсваме с брашно. Изсипваме и заравняваме сместа с мокра лъжица. Печем питката на 200 градуса коло 30-40 минути, може и повече, проверяваме с дървено или метално шишче. Изваждаме я да "обиколи нивката" за няколко минути и си я хапваме благо, благо.











Студеното време и зимата тепърва предстоят - а с тях и вкусните питки, тутманици, сладки, палачинки, кексове и какво ли още не. Аз определено ползвам и ще ползвам продуктите на София Мел, за да се храним у дома вкусно, залагайки на качеството.

4 коментара:

  1. Веси,
    чудесна содена питка, особено сега в по - студеното време вече започваме да правим точно такива топли питки и погачи.Не съм ползвала Био брашната на СОФИЯ МЕЛ, но ползвах бялото брашно и съм много доволна.Не се съмнявам в качествата и на другите брашна.Ще изпробвам скоро тази питка, нека се позастуди още малко времето.
    Поздрави и лека и спорна седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Ели, зимата е времето на тестените изделия, на топло и уютно!
      Хубава седмица ти желая!

      Изтриване
  2. Здравей, Весела!
    Радвам се, че имах възможност да се разходя из твоя блог! Записах си Кашата от пресен лук и Баничките розичики. Ще се върна пак да разгледам другите постове. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радав се на посещението ти:))
      Аз съм очарована от твоя блог!
      Хубава седмица!

      Изтриване