понеделник, 22 май 2017 г.

Яйла

Днес предлагам една супа от турската кухня, супа дето се казва от нищо:). Прибирате се късно от работа, продължителната зима и последващата студена пролет ви е изтощила, не сте напазарували, не сте извадили нищо от фризера, а ви се хапва нещо сгряващо и отпускащо. Ето, точно в този момент си пригответе набързо тази супичка, не е нещо изключително, но е питателна, плътна, бърза и различна.

Яйла - супа с ориз и мляко




Продукти:

1 и 1/2 л. вода
1 к.ч. ориз
1 ч.ч. кисело мляко
1/2 ч.ч. прясно мляко
1 жълтък
1с.л. препечено брашно
2 с.л. масло
1 ч.л. джоджен
1 ч.л. червен пипер
сол




Приготвяне:

Измития ориз се добавя къз заврялата вода. Когато омекне се посолява, ври до готовност и се дръпва от котлона.
В сух тиган се запича брашното, до бежово, охлажда се. В съд се разбиват жълтъка, брашното и млеката с миксер. Към тях при непрекъснато бъркане се добавя от горещата течност на ориза, след което всичко се връща обратно в тенджерата с ориза, да не се пресече застройката. Супата се оставя да ври отново около 5 минути. В разтопеното масло се запържва джоджена за 10 секунди, прибавя се и червения пипер, аз добавих и щипка пушен пипер и веднага се дръпва от огъня. Супата се сервира в купичка или чиния и се добавя по лъжица от запръжката, именно тя допринася за пикантния и интересен вкус, супата сама по себе си е малко безвкусна без запръжката.



Обещах на Тили и я направих преди време, както казах и по-горе - хареса ми, хапваше ми се топла супа и тази задоволи представата ми за момента.

8 коментара:

  1. Ще ми хареса, сигурна съм, Веси :)

    ОтговорИзтриване
  2. Веси,
    наистина е интересна тази супа, и различна.Видях я преди време при Тили.Ще я направя и аз, имаме нужда от бързи и много лесни рецепти в това забързано ежедневие.Чудесна е твоята супичка.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. При Тили винаги се намират такива простички, но вкусни нещица!

      Изтриване
  3. В Турция съм пробвал такава, но оризът беше в голямата си част пасиран. Много ми хареса, въпреки че не си падам по супите

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А ние тъкмо се наканихме да ходим в съседско и то...стана тя, каквато стана...
      Затова ще си приготвяме рецептите тук:)

      Изтриване