петък, 5 юни 2020 г.

Пуешко с бира, сушени сливи и кайсии


Много ми допадат пуешките бутчета на Лидл. Разкошни са - крехки, пресни и стегнати. Сигурно ви прави впечатление, че често хваля техни продукти, не не правя реклама, защото никой не ме кара и не ми плаща за това, просто пазарувам ежедневно там и доста продукти смятам, че са с по-добро качество от подобни в другите вериги. 





Необходими продукти:
1 опаковка пуешки бутчета, около 700 гр
3 стръка пресен лук
парче джинджифил, колкото лешник
1 ч.ч. бира
500 гр готварска сметана
5-6 сушени сини сливи, без костилка
2-3 пресни кайсии
1 ч.л. мед
сол
олио
сок от лимон



Начин на приготвяне:
Обикновено сварявам, обезкостявам, или не и тогава ги приготвям. Този път обаче обезкостих бутчетата сурови, като отстраних тънките костици и жили., нарязах на парчета.
В тенджера с нагорещено олио изсипах нарязаното месо и оставих, докато се изпари водата и месото леко се запържи. Прибавих нарязаноия лук и настърган джинджифил, също да се запържат леко. Налях бирата и отново оставих, докато и тя се изпари, после добавих сметаната и намалих котлона, да къкри, посолих. След около 30-40 минути опитах, месото беше като мозък, но леко ми нагарчаше ястието от бирата. Позавъртях се, да намеря с какво да балансирам вкуса и открих няколко сушени сини сливи, нарязах ги, опитах, пак нещо ми липсваше, последваха няколко кайсии, които бяха леко недозрели и киселки, пак проба - мед, и за финал 1-2 ч.л. лимонов сок. Получи се наистина много вкусно, ароматно и богато ястие. Съпруга ми, научавайки съставките се намръщи, но после с охота яде и хареса:)) Експериментирайте!





Няма коментари:

Публикуване на коментар