понеделник, 24 септември 2018 г.

Кюфтета в картофена решетка

Моята мила колежка ми сподели тази рецепта, видяла я в клип в интернет. Кое запомних, кое не, но ето моя вариант. Вкусно е.


Необходими продукти:
700 гр кайма, аз ползвам свинска
5-6 картофа
1 глава лук
1 яйце
чубрица
черен пипер
сол
магданоз
джоджен
2 сухи филии хляб

За бешамела:
4-5 с.л. брашно
4-5 с.л. масло
струя олио
700 мл прясно мляко



Приготвяне:

Картофите се обелват и сваряват в подсолена вода почти до готовност, да не се разваряват. От каймата и останалите продукти приготвя смес за кюфтетата. Оставя се да почине, през това време се нарязват картофите на шайби. Оформят се кюфтенцата, колкото топче за пинг-понг и се нареждат в тава, като покрай тях се оформя решетка от резените картофи.
В тиган се запържва брашното в маслото и олиото, като постоянно се бърка. След като брашното стане кремаво бързо се добавя студеното мляко и се бърка енергично, за да не се получат бучки. Посолява се и се излива върху кюфтетата и картофите. Запича се във фурната докато придобие приятен загар. Може да намалите соса, при мен беше доста и така кюфтенцата не се запекоха добре. Въпреки това беше вкусно.






6 коментара:

  1. Интересно и красиво ястие Веси.Може би първоначално трябва ястието леко да се запече и тогава да се залее със заливката.Така кюфтенцата наистина хубаво ще се запекат.
    Поздрави и успешна и спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
  2. Ох, и аз откога съм хвърлила око на това ястие! Изглежда страхотно, непременно ще спра само да му хвърлям око, а ще взема да го направя. Целувки!

    ОтговорИзтриване