понеделник, 13 август 2018 г.

Миди в масло и бяло вино



Тези миди приготвях преди морето, за първи път приготвям у дома, чудесни се получиха, сега съм се заредила с още, харесала съм си и нова рецепта.                  

Необходими продукти:
2 с.л. масло
2 с.л. зехтин
50 гр прошуто или панчета
1/2 ч.л. чесън на прах
500 гр миди, ядки
100 мл бяло вино
1-2 триъгълничета топено сирене
сол
бял пипер
магданоз







Приготвяне:
В маслото и зехтина запържваме прошутото/панчетата или бекон. Добавяме мидите, на тях им трябва малко, да се позапържат, следва бялото вино, чесъна на прах, топеното сирене, солта и пипера, оставяме да поври няколко минути, да се поизпари виното, поръсваме с магданоз и поднасяме.













6 коментара:

  1. Веси,
    не съм фен на мидите въпреки,че живея в морски град.Но понякога се налага да ги приготвям когато имам гости.Правя ги и аз с вино и задължително лющян.Чудесна е и твоята рецепта.
    Поздрави и весело и усмихнато лято !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, аз бях споменала, че също като теб не си падам по морските дарове, но миди хапвам, спомен от едно лято, в което се влюбихме със съпруга ми, тогава опитах за пръв път.
      Какво е лющян нямам никаква представа?

      Изтриване
    2. лющян е девесил. У нас най-често ги приготвяме натюр - само с девесил, нюню вино, или бира, масло и чесън накрая. Но ми харесва това предложение и ще го пробвам :)
      Поздрави на теб!

      Изтриване
    3. Е, знам си го девесила, ама другото му име не знаех:)
      Аз го ползвам за агнешко, боб и риба, не бях се сетила за мидите, но ще опитам непременно.

      Изтриване
  2. Чудесно! Има още изстудено бяло вино, нали? Идвам. :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Има! Защото го ползвам само за готвене:), е понякога се сещаме на празник да отпием и опитаме:))

      Изтриване