петък, 1 юни 2018 г.

1 юни с "циганска баница" - за основно и десерт

Честит празник малки и големи деца!
Защото загубите ли детското в себе си, губите...себе си!



Детство мое, реално и вълшебно, 
детство мое, така си ми потребно.
Все се мъча света да обърна 
яхнал пръчка при тебе да се върна. 

Пак в юмруче ръждив петак да скрия 
пак със кучето да вдигна олелия,
пак с пипер да поръся филия 
от хляба чер...

Детство мое, на ръст едноетажно, 
детство мое, за мен така е важно,
щом студено ми стане да мога 
да се взема от детския огън. 

Все се мъча света да обърна,
яхнал пръчка при тебе да се върна, 
всеки ден по една дяволия 
да е от мен.




Аз не съм отраснала с тази "циганска баница", щастливка съм, че не съм имала лишения. Но  днес съм щастлива и за това, че моята баба ни я е приготвяла понякога, като ни е разказвала, че тя е отраснала с нея, и с други подобни простички неща, не е имало голямо разнообразие, живота като цяло е бил беден, но спокоен, друг...
Наскоро се сетих за тези вкусни филийки, за детството си, прекарано волно и доволно, за игрите, приятелите, баба и дядо...
Учудих се, като разбрах от дъщерята, че и моята майка  и ги е приготвяла.
Е, със сигурност аз пък бих ги приготвила на внуче, живот и здраве, ей така, да остане спомена, да се предаде нещо от предците, нещо, приземяващо ни... и достатъчно!
Да те засити, да ти е вкусно, да ти е мило, да ти е детско...!


Продукти ли:)

филия хляб (направете си обаче 2-3..)
струйка олио
сол
червен пипер, чубрица

за сладкия вариант
захар

Как да си приготвите?
Поливате филийката със струйка олио, поръсвате със солта, пипера и чубрицата и... задължително с показалеца размазвате отгоре на филията.
За сладкия вариант поръсвате с олио и отгоре кристална захар.
Насладете се!





3 коментара:

  1. Еее, Веси!
    Точната публикация за празника :)
    Честит да е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И ти ли си спомни бабините филийки, Ил?
      Прегръдка!

      Изтриване
  2. Веси,
    и аз мисля,че е много точна публикацията.Спомням си тези филийки - простички, лесни и много вкусни.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване