сряда, 10 януари 2018 г.

ЧРД, тате! Бирена торта с рози

Много го обичам! Макар да не си го казваме, писала съм за това.
Да ми е жив и здрав, да е спокоен, друго не искам. Драматичните широко роднински взаимоотношения не подминаха и нашето семейство, факт, без да търся причини и виновни. По тази, и други причини няма да празнуваме заедно на деня, но стига да сме добре, аз съм доволна и на това!
За съжаление нямах време вчера да приготвя и да му изпратя торта, но мама дано се погрижи за десерт на рожденика!

Но вкъщи днес ще се почерпим за негово здраве - заслужи го е на 100 %, по своя си начин той е най-добрия баща!

Замислила бях да правя друга торта, но ми се видя сложна, за приготвяне късно, след натоварен работен ден, пък и изискваше изчакване.

Снощи разглеждайки блогове попаднах точно навреме на тази рецепта на Дианка и за кой ли път у дома сме с торта по нейна рецепта, доверявам и се безпрекословно, и благодаря!



Тате обича да си пийва по биричка от време на време, особено лятото, в жегата. Така че тази торта си е за него, макар да ползвам друг вид бира, не Гинес, като при Дианка. Правила съм кекс с тъмна бира и беше много вкусен.

Бирена торта с рози

Продукти :
Блат:
2/3 ч.ч. бира
80 гр масло + 1/3ч. ч. олио
½ ч.ч. какао
1 1/3 ч.ч. захар
1/3 ч. ч. заквасена сметана
2 яйца
1 1/3 ч.ч. брашно плюс 2 ч.л. сода
ванилия

Крем:
1 ч.ч.пудра захар
150-200 гр крем сирене
½ ч.ч. течна сметана + 1 с.л. пудинг без варене
125 гр бял шоколад
60 гр масло



Приготвяне:
Загрява се фурната до 180 градуса и форма за торта диаметър 20 см се покрива с хартия за печене .
На котлона разтопеното масло и олиото се разбъркват с какаото на прах, захарта и бирата , маха се от огъня. Заквасената сметана се разбива с яйцата и ванилията, изсипва се към маслената смес и накрая с разбърканите брашно и сода. Изсипва се в подготвената форма и се пече около 45 минути до суха клечка. Оставя се да изстине напълно, аз оставих на студено. Когато тортата е студена, се изважда и покрива с крем.

Разтопява се белият шоколад и леко се охлажда. Омекналото маслото се разбива със захарта и крем сиренето, след което се смесва с шоколада. Разбива се течната сметана с 1 с.л. пудинг без варене и всичко се обединява до хомогенност. Нанася се върху тортата.
И се напада след мъничко, просто няма време за чакане:)) И щрак - в движение:)







10 коментара:

  1. Честит празник, Весе и честит рожден ден на твоят любим баща,
    с пожелания за здраве, радост и много прекрасни моменти заедно!
    А тортата изглежда страхотно в твое изпълнение и така декорирана
    с нежно красивите рози правя асоциация на нежните ти чувства към него.
    Благодаря за доверието, сърдечни поздрави и ще радвам да ви е се харесала!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, много ти благодаря за всичко - и за пожеланията, и за милите думи, и за похвалите, и най-вече за вдъхновението което си ми през всички тези години!
      Много ни хареса тортата, и стана за няколко часа.

      Изтриване
  2. Да е жив и здрав , Веси!Страхотни рози са станали!

    ОтговорИзтриване
  3. Да е жив и здрав рожденика, винаги да сте близо, макар и отдалеч :)
    Чудесна почерпка, Веси! Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много хубаво си го казала, Албена, май е точно така.
      Благодаря ти!

      Изтриване
  4. Веси,
    както винаги прекрасна торта за чудесен повод.Нека е жив и здрав твоят баща, нека още дълго да споделяте радостни моменти.Тортата е повече от прекрасна.
    Поздрави и усмивки !

    ОтговорИзтриване
  5. И ти, Ели, както винаги си много мила и с прекрасни пожелания!
    Поздрави и за теб!

    ОтговорИзтриване
  6. Така, така, с бира и аз само готвя. :) А тортичката ........... просто е великолепна. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тои аз бирата само за готвене ползвам:)
      Благодаря за оценката, "виновничката" е Диани, аз вложих само обич.

      Изтриване