понеделник, 31 юли 2017 г.

банички с турски дебели кори

Тези кори се продават на кг, аз ги купувам от тук, не знам как да ги обясня, кръгли са, с диаметър около 50 см, по-дебелички са и са позапечени леко.
Първоначално опитах като обикновена баница да приготвя, после наложена, но не ми хареса и в двата варианта, някак суха ставаше, може би трябва да се приготви по друг начин. Веднъж обаче, докато бях в сладкарницата чух една жена да обяснява, че ги прави само със сирене, без яйца и мляко, много се зачудих, обаче реших да опитам. Резултата много ми хареса, затова го споделям и тук, не вярвах, че може да се получи баница без яйца и мляко, и за мое учудване, без тези продукти не беше суха баничката.


Продуктите са много ориентировъчни, сами определете количеството.

Продукти:
турски дебели, печени кори за баница
сирене
масло
газирана вода




Приготвяне:

корите нарязвам на две по диагонал, поръсвам масло, щедро, сирене и напръсквам с газирана вода, навивам на руло, после на охлювче и поставям в тава, върху хартия за печене. Отгоре също поръсвам масло и газирана вода.
Пека на 200 градуса, до зачервяване. Отвън са хрупкави, но иначе са мекички и ни допаднаха.




6 коментара:

  1. Обичам банички,Весе, много хубава идея -
    чудесно изглеждат с тези кори, страхотни са и динените резени,
    разходките и снимките - също...Поздрави за теб и усмихнато лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз пък се насладих на твоето пътешествие...чудно!
      Усмивки и за теб!

      Изтриване
  2. Веси,
    и моята баба често през зимата правеше баница само със сирене или банички с различна форма.Преди години по селата само през лятото е имало прясно мляко, а яйца през зимата поради студа - по - рядко.Затова тя се беше научила да прави баница само със сирене, което бяхме приготвили и съхранявахме в саламура от лятото.Чудесни, много вкусни банички са се получили.
    Лесни, вкусни и бързи .Поздрави и весело лято !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, ти ме подсети, баба май също правеше така, но не съм много сигурна...А сиренцето...ммм...чудно бе...ех. Прегръдка, Ели!

      Изтриване
  3. Интересна работа, за фини кори ок, но за тези плътните, ми е чудно. Но щом казваш, вярвам, че е много вкусна, рецептите ти винаги са гаранция за добро ястие. Поздрави, с пожелания за прекрасен август, Веси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, кате, каква висока оценка ми поставяш...изчервих се...благодаря...
      Август...уви се очертава да ми бъде много натоварен служебно, колкото и да е странно в средата на лятото..., но ми се иска да открадна поне два дни през септември, в съчетание с почивните, дано...
      Прегръдки за теб!

      Изтриване