петък, 30 юни 2017 г.

Трицветно руло от турската кухня

Това руло беше част от почерпката в службата за рождения ми ден. Много ефектно, на вкус почти не можах да го опитам, но не остана, та си мисля, че се е харесало. Плънката търпи импровизации. Аз видях един клип в интернет, на турски и от там си доизмислих, което не разбрах.






Продукти:
500 гр изчистен спанак
2-3 големи моркова
500 гр кайма
1 пакет кори за баница, дебели, аз купих от Лидл, на "Родна стряха", обаче ни ми харесаха, не ги препоръчвам, ако имате от къде купете си от турските, кръгли, точени.
куркума
чесън
черен пипер
мащерка
олио

2 яйца
200 гр кисело мляко
сол






Приготвяне:
Смесваме киселото мляко и едното яйце и разбиваме. 
Настъргваме моркова, аз на едро ренде, но май ще е по-добре на по-ситно, за да е по-компактен после. 
Слагаме в тиган лъжица, две олио и морковите и задушаваме, докато омекнат, ако се наложи добавете малко вода. Посоляваме, добавяме куркумата и дръпваме настрана. 
Измиваме спанака, отцеждаме и в друг тиган го задушаваме с малко олио по същия начин, аз не съм го рязала, мисля, че така беше добре. Добавяме скилидка чесън, смачкан и сол, дръпваме.
Каймата задушаваме, като не забравяме да надробим на ситно, също с малко олио, докато побелее, солим, добавяме черен пипер и мащерка и дръпваме съда. Добавяме второто яйце и разбъркваме. Това правим за да не се разпада плънката, за спойка. 
Може би трябваше да добавя и в трите смеси.

Вземаме една кора, мажем със сместа от мляко и яйце и в единия край по-дължина разпределяме дебел слой от едната плънка. Завиваме и оставяме настрани. Така завиваме и другите две плънки.
Вземаме още две кори, като между тях и отгоре също мажем със млечната смес.
Поставяме в края две от рулата и върху тях третото и навиваме заедно на голямо руло.
Тук се опитах да нарежа рулото на филийки, но плънката, а и корите се разпадаха. След кратко чудене и ядосване,че ще ми пропадне идеята, реших да го пека цяло, като бях почти сигурна, че после едва ли ще може да се нареже, а ще го хапнем у дома, дори и разпарчетосано:))(има ли такава дума:) Пекох до златисто на 200-220, за около час май, не засякох. Извадих, завих да се задуши, поохладих леко и...супер - наряза си се чудесно. Извадиха късмет колегите:)




14 коментара:

  1. Е, Веси, много ги глезиш тези твои колеги :)
    Страхотно руло!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотно е, Веси! Чудесно ти се е получило! Набелязала съм си го и аз още като го видях при Вики-Костиля, ама ще стигна и до него.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, верно бе, при Вики преди време съм виждала някаква подобна баница, бях забравила. Поздрави, Пепи!

      Изтриване
  3. Изглежда вкусно и на вид интересно!

    ОтговорИзтриване
  4. Веси,
    много интересно и красиво руло.Не съм правила подобно, но изглежда супер.А и е лесно за приготвяне.Непременно ще го изпробвам.
    Поздрави и весело лято !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ефектно е, Пък и търпи импровизации, ще се радвам да опиташ, Ели!

      Изтриване
  5. Разкошно руло си направила, много ефектно и цветно :)
    И на патерици да си жива и здрава, да постигаш мечтите си, да ти е цветно на душата и обичливо на сърцето. :*

    ОтговорИзтриване
  6. Отговори
    1. Мерси, ти къде се загуби?!?
      Отивам да надникна при теб...

      Изтриване