неделя, 19 февруари 2017 г.

Родопски клин с тиква и праз

Поклон, Дяконе...


Рецептата, която ще предложа на днешния ден е рецепта, която е типична за родопския край, рецепта от която за мен лъха на българщина...
Искрено благодаря на  Таня, че ни я представи, на мен много ми хареса, а тези, които не се решиха а опитат само загубиха. Обожавам такива стари, характерни за някои краища на страната ни рецепти.

Родопски клин с тиква и праз


Продукти: 

за корите:
около 1 и 1/2 ч.ч брашно
1с.л олио
1/4 ч.ч. вода



за плънката:
1 кг. тиква хокайдо (просто такава имах налична, но с хубава, българска тиква ще стане чудесно)
един стрък праз лук
3ч.л захар( аз не сложих, защото тиквата беше сладка)
2 ч.л  сол 
1/2 ч.ч олио
1ч.ч царевично брашно
2 яйца
5 шепи  фино фиде  - от Лидл на Триаделе



Замесва се меко и елестично тесто от брашното, олиото и водата. Разделя се на две части, като трябва едната част да бъде по-голяма от другата. Разточва се голямото парче на тънка кора и се постила тава, около 30 см диаметър, предварително намазана с олио, като кората трябва да е по голяма от тавата, краищата и трябва да излизат извън нея. 

Настъргва се тиквата на едро ренде. Добавя се олиото, нарязаният на ситно праз, солта и се разбърква. След това се добавя царевичното брашно, леко разбитите яйца и накрая натрошеното фино фиде. Смесва се всичко добре.

 Поръсваме плънката върху кората и отгоре покриваме с по малката кора. Печем в предварително загрята фурна на 200 градуса, докато се зачерви
Хареса ми топло повече, но и студено също е вкусно!
Ако не се страхувате да експериментирате - опитайте този солен вариант на ястие с тиква. И се пренесете стотина години назад, когато бабите от родопския край са приготвяли този клин на печката с дърва, представете си аромата, който се носи и се насладете:)!








12 коментара:

  1. Страхотен е станал, Веси! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Не съм опитвала до сега Клин,но много съблазняващ ми изглежда...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз не бях опитвала, но си заслужаваше чакенето.

      Изтриване
  3. Веси,
    делото на Апостола е свято и всеки трябва да се поучи от него на честност и родолюбие.Не съм правила до сега клин по този начин с фиде.Много интересна рецепта.Записвам я веднага за проба, тиквата в солен вариант е много вкусна.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, идеализиран или не, образа на Апостола е май един от малкото ни поводи за гордост и пример за подражание.
      Опитай клина, ще ти допадне, и аз обичам солена тиква, все повече рецепти пробвам.

      Изтриване
  4. Печенето не е по рецептата на Таня. Клина не се пече като питка.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте:)
      Да, печенето не е по рецептата на Таня, внимателно сте чели рецептата. Причината да го пека така, е че печката ми не може да работи само на долен реотан. Не зная какква би била разликата във вкуса, но на мен и така много ми хареса. Ако вие имате възможност - ползвайте източника. Приятна вечер!

      Изтриване
  5. Ах, Весии, само ако знаеш как стопли душата ми. Благодаря ти за оказаното доверие. Клина се е получил по добър и от моя. Ненадмината си. Още веднъж искрено ти благодаря. Целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таничка, а да знаеш колко ми се услади този клин на мен!
      Давай, ако имаш още такива рецепти!
      Направих някои промени в движение, радвам се, че не се сърдиш за това!
      Прегръдка!

      Изтриване
  6. Какво ти сърдене, аз съм на седмото небе. Прекрасна вечер.

    ОтговорИзтриване