сряда, 3 август 2016 г.

Черешки или ягодки

Всички сигурно сте приготвяли, или поне опитвали тази рецепта. Снимките са ми много стари, но ми се иска да имам рецптата в блога си, правила съм доста пъти, ще гледам да снимам отново следващия път. Можете да оформите като ягодки или черешки. За листенца на ягодките ползвайте чемшир, а за дръжки на черешите - борови иглички.


Продукти:

1 ч.ч. смлени бисквити - чаени (моите бяха какаови, поради това червената боя не личи, но в действителност бяха, като тъмни череши)
1 ч.ч. смлени орехи
1/4 ч.ч. пудра захар
1 белтък (понякога заменям с течна сметана)
20 гр меко масло
червена боя
ванилия или плодова есенция, може разтворимо прахче череша(степче)
1/2 ч.ч. кристална захар за овалване




Приготвяне:

Всички продукти без кристалната захар се омесват. Оформят се ягодките или черешките и се овалват в захарта. Еми, това е - може да нападате, но по-добре приберете на хладно да стегнат:)


7 коментара:

  1. Тази рецепта наистина би било кощунство ако не се запази...Спомням си,че на сватбата ни едни от сладките за почерпка бяха ягодки,които някак странно бързо изчезнаха от подносите .На следващия ден съпругът ми и двамата ми девери бяха видимо притеснени,че са хванали жълтеница :) :) :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка, не разбрах, а защо жълтеница? Ясно, че са излапали ягодките, но какво, прежълтяха от преяждане ли?:)

      Изтриване
    2. Урината става силно оцветена от сладкарската червена боя :)

      Изтриване
    3. Хм...не ми се е случвало, само езика, особено от синята:)

      Изтриване
  2. Веси,
    и аз си спомням тази доста стара рецепта за сладки, предимно по сватби и празници съм ги виждала и опитвала.Много е лесна и определено си заслужава да се направи за почерпки.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, много са лесни и много вкусни за почерпка, пък и ефектни.

      Изтриване
    2. Да, много са лесни и много вкусни за почерпка, пък и ефектни.

      Изтриване